domenica 2 aprile 2017

LASCIA ANDARE



















Check the Wants - Approval, Control, Security, Separation
Does the feeling come from wanting / fear of losing approval?
(Approval includes love, to be loved, to mother, to be mothered, acceptance,
admiration, caring, attention, understanding, nurturance, popularity, stroking.)

• Could you welcome the fear of losing / wanting approval?
• Could you let go of the fear of losing / wanting approval?
• Would you let go of the fear of losing / wanting approval?
• When?

Does the feeling you wish to release come from wanting / fear of losing control?
(Control may feel like wanting to understand, to manipulate, to push, to fix, to force, to
have it your way, to be on top, to win.)

• Could you welcome the fear of losing / wanting control?
• Could you let go of the fear of losing / wanting control?
• Would you let go to the fear of losing / wanting control?
• When?

Does the feeling come from a fear of losing / wanting security?
(Security is about survival, safety, getting vengeance, self-protection, protecting
others, attacking, defending, wanting to kill.)

• Could you welcome the fear of losing / wanting security?
• Could you let go of the fear of losing / wanting security?
• Would you?
• When?

Does the feeling come from fear of losing / wanting separation?
(To be separate from others / love / goodness / God means superiority / inferiority, i.e.
specialness, and thus arrogance, being different, standing out, being alone,
disconnecting, getting away, not fitting in, loneliness, self-pity.)

Ask yourself the same questions as above..



- Dovresti volere la pace, l'imperturbabilità e la libertà, più di quanto vuoi approvazione, controllo e sicurezza.

- Esamina il tuo pensiero e correggilo. Puoi sempre decidere cosa mettere nella tua testa. Decidi di essere imperturbabile e applicare il rilascio, decidi che puoi farlo invece che essere reattivo, automatico, inconscio. La decisione è il più importante strumento della coscienza.

- Vedi tutte le tue emozioni\sentimenti culminare nei tre bisogni (approvazione, controllo, sicurezza).
Vedili e immediatamente rilasciali, essendo acutamente consapevole delle emozioni nel corpo. Fai lo stesso con i tuoi pensieri.

- Fallo di continuo, fanne un'abitudine.

- Se incontri un blocco, stai col blocco, osservalo, lascia andare il voler controllare il blocco.

- Ogni volta che rilasci sarai più felice e leggero, se rilasci continuamente sarai continuamente più felice e leggero. 


Lester 

ESEMPIO

Da dove viene l'emozione che stai provando? dal bisogno di controllo, sicurezza o approvazione? 

Dal bisogno di sicurezza.


Puoi dare il benvenuto al bisogno di sicurezza ?
Puoi lasciare andare il bisogno di sicurezza?
Vuoi lasciare andare l bisogno di sicurezza?
Quando?

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